Metaverse Nedir?
Metaverse Nedir?
Metaverse Nedir?Meta, sanal ve artırılmış gerçekliğe odaklanan hem mevcut hem de gelecekteki entegre dijital platformlardaki sanal dünyayı ifade eder. İnternetin bir sonraki sınırı olarak geniş çapta abartılıyor ve teknoloji endüstrisi ve diğer sektörler için önemli bir iş ve finansal fırsat olarak görülüyor.
Sosyal medya ve teknoloji şirketleri tarafından dile getirilen metaverse vizyonunda, sanal gerçeklik kulaklıkları, dijital gözlükler, akıllı telefonlar ve diğer cihazlar gibi cihazlar, kullanıcıların çalışabilecekleri, arkadaşlarıyla bağlantı kurabilecekleri, 3 boyutlu sanal veya artırılmış gerçeklik ortamlarına erişmelerini sağlayacak. iş yapmak, uzak yerleri ziyaret etmek ve eğitim fırsatlarına erişmek, hepsi teknolojinin aracılık ettiği bir ortamda yeni ve sürükleyici yollarla.
Meta veri deposu yalnızca bir tür deneyim değildir. Bunun yerine, gelecekte kullanıcılara sunulacak ve tamamen dijital alanlarda bir dizi farklı aktiviteye katılmalarına izin verecek sürükleyici dijital deneyimlerin sürekliliğine atıfta bulunur. Bu, bir VR kulaklığı aracılığıyla erişilen devasa bir sanal gerçeklik çok oyunculu oyununa katılmak veya dijital gözlükler veya akıllı telefonlar aracılığıyla ziyaret eden iş kullanıcılarından gelen konuma özgü sürükleyici dijital içerik gibi entegre dijital ve fiziksel alanları deneyimlemek anlamına gelebilir.
Bu sebepten, meta veri deposu tek bir dijital alan değil, daha zengin, gerçekçi ve şık dijital deneyimler sağlamak için şirketler tarafından şu anda oluşturulan bir dijital alan ve deneyimler koleksiyonudur. Bu teknoloji, daha iyi işbirliği ve entegrasyon sağlayan artırılmış gerçeklik işbirliği platformlarından uzak ekipler için kurumsal üretkenlik platformlarına, örneğin emlakçıların sanal ev ziyaretleri düzenlemesine olanak tanıyan çok sayıda potansiyel işlevsellik sunar.
Şu anda, meta veri deposunun bazı yönleri Second Life, Minecraft ve Fortnite gibi mevcut internet özellikli video oyunlarına entegre edilmiştir. Bu oyunlar, dünyanın dört bir yanından oyuncuların aynı anda etkileşimde bulunabileceği kalıcı bir sanal dünyaya sahip olan sürükleyici sosyal ve sanal deneyimler sunar. Sanal gerçeklikle eş anlamlı olmasa da, metaverse bu tür bir sanal gerçeklik deneyiminden daha fazlasını sunacaktır.
Meta Platforms (eski adıyla Facebook) ve Microsoft gibi birçok sosyal medya ve teknoloji şirketi , insanların Microsoft Teams gibi platformlar aracılığıyla sosyal olarak bağlanabileceği veya uzaktan çalışabileceği platformlar oluşturmak amacıyla Sosyal VR’ye büyük yatırımlar yapıyor.
Bilinmesi Gereken Metaverse Terimleri
1. Sanal Dünya
Sanal dünya, bir avatar kullanarak dünyayı aynı anda ve bağımsız olarak keşfedebilen birçok kullanıcı tarafından erişilebilen simüle edilmiş bir ortamdır. Sanal dünya, kullanıcıya algısal verileri sunarken, diğer kullanıcıların hareketleri ve yerçekimi ile birlikte gerçek zamanlı eylemlerini ve iletişimlerini de içerir.
Devasa çok oyunculu çevrimiçi oyunlar, oyuncuların dünyayı inşa etme ve değiştirme ve dünyadaki boşluklar arasında seyahat etme gibi şeyler yapmasına izin vermek için sanal dünyaları kullanır. Meta veri deposunun arkasındakiler, sanal dünyaların işbirliği yazılımı ve tıbbi bakım gibi şeyler de dahil olmak üzere oyun dışında uygulamalara sahip olabileceğine inanıyor. Sanal dünyalara bazen sentetik dünyalar da denir .
Sanal gerçeklik
Sanal gerçeklik, genellikle sanal bir ortam içinde bir kullanıcıya gerçekçi görüntüler, sesler ve diğer duyumları yansıtan bir sanal gerçeklik başlığı tarafından sağlanan simüle edilmiş bir deneyimdir. Sanal gerçeklik şu anda video oyunları için kullanılıyor ancak sanal toplantılar, tıbbi eğitim veya askeri eğitim için de kullanılabilir. Sanal gerçeklik ekipmanı kullanan bir kişi, sanal bir dünyaya bakmak, hareket etmek ve nesnelerle ve diğer kullanıcılarla etkileşime geçmek gibi şeyler yapabilir.
İlginizi çekebilir: NFT ‘de Kara Para Aklama Olayları Artış Gösteriyor.
2. Karma Gerçeklik
Karma gerçeklik, fiziksel ve dijital alanlar ve diğer kullanıcılarla etkileşim kurmanın yeni yollarını yaratmak için gerçek ve sanal dünyaların entegrasyonudur. Karma gerçeklikte, yalnızca sanal dünyada veya tamamen gerçek dünyada değil, gerçek ve sanal ortamlar arasındaki ‘sanallık sürekliliği’ boyunca bir yerdesiniz.
Karma gerçeklik örnekleri, bir üniversite dersinde sanal gerçeklik başlıklarına veya gözlüklerine yansıtılan çizelgelerin veya kavramların 3B temsilleri veya Pokemon Go’da kullanıcıların gerçek dünyada buldukları Pokemon’u aracılığıyla görebilecekleri artırılmış gerçeklik kullanımı gibi yere özgü simülasyonlardır. mobil cihazlarının kamerası.
3. Artırılmış Gerçeklik
Artırılmış gerçeklik, gerçek dünya ortamlarını deneyimlemek için etkileşimli bir yol yaratması bakımından karma gerçekliğe benzer. Artırılmış gerçeklik, genellikle görseller, sesler, duyusal veriler veya koku alma verileri gibi dijital duyusal eklemeler yoluyla gerçek dünyayı geliştirir. Artırılmış gerçeklik, gerçek ve sanal dünyaların entegrasyonunu, gerçek zamanlı etkileşimi ve hem sanal hem de gerçek nesnelerin 3B görselleştirmelerini içerir. Nasıl kullanılabileceğine bir örnek, alışveriş yapanların düşündükleri bir ürünü evlerine benzeyen bir ortamda görselleştirmelerine izin vermektir.
4. Sanal Ekonomiler
‘Sanal ekonomi’ terimi ilk olarak çevrimiçi oyunlarda, özellikle de devasa çok oyunculu çevrimiçi oyunlarda sanal ürünlerin değiş tokuşunu veya satışını ifade etmek için kullanıldı. Bu oyunların bazılarında oyuncular birbirlerinden bir şeyler satın alabilir ve gerçek parayı oyun tabanlı parayla takas edebilir. Bununla birlikte, sanal ekonomiler artık kripto para birimlerini ve takas edilemeyen jetonları da içerebilir. Pek çok kişi, sosyal medya şirketlerinin ve diğer şirketlerin gelecekte kendi sanal para birimlerini oluşturabileceklerine inanıyor, ancak düzenleyiciler bunu yapma kapasitelerine sınırlamalar getirebilir.